Featured Post

Twenty Practical Steps to Better Corporate Governance | The Corporate Secretaries International Association (CSIA)

Twenty Practical Steps to Better Corporate Governance | The Corporate Secretaries International Association (CSIA) Please click the li...

Saturday, April 22, 2017

Lelaki Sepanyol Dihukum Mati Lepas Bunuh, Kerat Mayat Rakan

http://ift.tt/2p5oo7D
resim
resim

Artur Segarra

Bangkok: Seorang lelaki warga Sepanyol dihukum mati oleh sebuah mahkamah di sini semalam selepas didapati bersalah membunuh sebelum mengerat dan membuang mayat rakan senegaranya.

Artur Segarra didapati bersalah atas tuduhan merancang pembunuhan David Bernat, 40, dan mencuri wang mangsa.

Sebahagian anggota badan mangsa yang dipotong ditemui di Sungai Chao Phraya di sini pada Februari lalu, manakala kesan darah dan DNA ditemui di apartmen Segarra.

Selain itu, polis turut menemui sebuah peti sejuk beku di kediaman Segarra, 38, yang dipercayai digunakan untuk menyimpan mayat ahli perniagaan berkenaan.

Sebuah buku yang mengandungi arahan cara-cara memotong mayat juga ditemui di kediaman itu.

Segarra tenang sepanjang hakim membacakan keputusan berkenaan yang diterjemahkan kepadanya oleh seorang penterjemah ke dalam bahasa Sepanyol.

Peguam Segarra berkata, anak guamnya itu mengaku tidak bersalah dan akan merayu keputusan berkenaan.

Penyiasat percaya Segarra mengurung Bernat dan menyeksa lelaki itu dan memaksa mangsa memindahkan wang ke dalam akaun bank miliknya.

Dia kemudian membunuh lelaki itu dan memotong mayat mangsa kepada beberapa bahagian untuk menyembunyikan jenayah berkenaan.

Segarra didakwa mencuri wang mangsa hampir 80,000 baht (RM10,233) tetapi polis percaya lebih banyak wang yang dicuri lelaki itu.

Lelaki terbabit melarikan diri tetapi berjaya ditangkap di Kemboja sebelum dihantar semula ke Thailand pada Februari tahun lalu untuk dibicarakan.

Walaupun Thailand mempunyai hukuman mati, ia sangat jarang dilaksanakan di negara itu. – Metro

April 22, 2017 at 07:28AM

http://ift.tt/2p5rMPX

from

http://ift.tt/2p5rMPX


No comments:

Post a Comment